Het korte antwoord: nooit. Je zakelijke website dient altijd up to date te zijn en er zijn altijd wel dingen waaraan je kunt sleutelen om je site te optimaliseren.
Zelf heb ik het ook gemerkt, ik ben de afgelopen maanden nooit helemaal tevreden geweest met mijn website en om die reden heb ik hem ook pas laat live gezet. Er gaan behoorlijk wat uren werk in zitten en toen ik deze allemaal bij elkaar optelde kon ik mijn ogen dan ook niet geloven. Natuurlijk kun je een voorbeeld design uit een bibliotheek nemen en die aanpassen naar jouw onderneming door de tekst en foto’s te vervangen. Maar ik merkte al snel dat dit niks voor mij was. Je website zal dan ook nooit uniek zijn omdat iedereen zo’n design kan gebruiken.
En hoe begin je eraan? Die vraag heb ik ook geregeld gekregen. Als eerste zorg je voor webhosting ( een server waar jouw website op komt te staan, normaal gesproken in abonnementsvorm ) en koop je je domeinnaam ( je wil vindbaar zijn op het internet en geen moeilijke of te lange namen gebruiken. Omdat mijn bedrijfsnaam lang is, heb ik gekozen voor mijn eigen naam. Zeker een punt om zeer goed over na te denken dus ). Mijn eigen website draait op WordPress, zoals een groot deel van de websites. Ik heb hem echter in WordPress gebouwd met Divi Builder. Als je dit allemaal geregeld hebt kun je beginnen met bouwen.
Je kunt dus stuk voor stuk pagina’s aanmaken en die zijn helemaal blanco: in te richten naar eigen smaak en inzicht. Dat maakt het ook leuk aangezien je er alles op kunt zetten wat je wil en zelf bepaalt waar het staat en met welke indeling. Wat wil je de bezoeker van je website laten weten, wat is je boodschap? Uiteraard zijn er ook zaken die er verplicht op moeten staan, zoals een privacy en cookiestatement. En natuurlijk kijk je vanuit marketing oogpunt ook naar conversie optimalisatie ( dingen die je zou kunnen doen zodat je websitebezoeker een bepaalde actie uitvoert, zoals een product kopen of contact met je opnemen.
Hoe je het ook wendt of keert: je website is je digitale visitekaartje naar je klanten of opdrachtgevers. Indien je hulp nodig hebt met je website mag je me uiteraard altijd een berichtje sturen.